Hoe wijs is da!

Blèw-wit hangt in de inkomhal van het STAM en dat in het kader van de expo Middenstip, die werd verlengd en nog tot 03/08/2026 te bezoeken is. Uiteraard ben ik hier heel blij mee en trots op.

De poëzie school deze keer in het vangen van de onvervalst pure Gentse (voetbal)ziel. Diep in mijn roots duiken dus, en daar de schuune, tegendroadse, melancholieke Gentenirre mee een herte van koekebruud opdiepen.

Geboren in 't Uuzèt, getogen in Gent, een kind van de generatie die geen dialect meer mocht spreken, maar in het ABN moest worden opgevoed, heb ik nooit Gents gesproken, maar wel veel gehoord. Ik werkte ook lange tijd met hart en ziel aan het loket van de Dienst Toerisme, dat helpt natuurlijk ook. Schrijven in het Gents was iets waar ik al langere tijd mee speelde, de wedstrijd de Middenstip gaf me dus het ultieme zetje. Over de titel moest alvast niet lang worden nagedacht: Blèw-wit vaneigens, want iedere Gentenirre es KAA Gent fan.

Graag eens beluisteren in onvervalst Gents? Dat kan hier https://nikkipetit.be/Blèw-wit.m4a