Vandaag mocht ik het debat openen van de Speakers' corner in Gent.

Het thema van deze maand was Fietsers en voetgangers in Gent én het spanningsveld tussen beiden. Namen deel aan het debat: Griet Cnudde, moderator, Naomé Carmeliet, project- en beleidsmedewerker bij de Voetgangersbeweging, Inge Smolders, directeur van de Fietsersbond, schepen van mobiliteit Joris Vandenbroucke , commissaris Mario De Meyer, politiezone Gent en auteur Herman Brusselmans.

Ik deed het met een petite koenfeeranse, een Gentse knipoog (ook naar mijn eigen familienaam) om een debat vol mobiliteitsfrustraties op een ludieke manier in te leiden. Een "koenfeeranse" (conférence) op maat van het Gentse stadsleven: scherpe humor, lokale tongval en de vinger op de zere plek van de "strijd om de straat"

De petite koenfeeranse beluisteren in onvervalst Gents kun je hier https://nikkipetit.be/Petite koenfeeran….m4a